Via Mesa Verde N.P. naar Durango

20 september 2019 - Durango, Colorado, Verenigde Staten

Good morning,

Gisteravond heeft het flink geregend en aangezien in Ouray veel wegen niet zijn verhard en het ook nog
hard waaide, moesten we eerst de autoramen even schoonmaken. Je kon niets zien omdat het leek
of al die onverharde wegen op de auto lagen.

Anyway. Het leuke Ouray verlaten en op weg naar Mesa Verde N.P. Makkelijkste manier is via Durango
en we reden dan ook langs het hotel waar we 's avonds weer zouden inchecken. Highway 550 vanaf Ouray
naar het zuiden is prachtig! Helemaal met de opkomende herfstkleuren. Hoogste punt was rond de
3500 meter.

Langs Highway 550

Mesa Verde is een park dat bekend staat om de indiaanse nederzettingen die in rotswanden zijn gebouwd.
Deze Anasazi indianen hebben dit allemaal tussen 1100 en 1300 gebouwd en zij daarna opeens verdwenen.
Hoe gek dit ook klinkt, men heeft nog steeds geen idee wat er met deze mensen is gebeurd.
Mesa Verde is al vanaf 1906 een Nationaal Park en staat ook op de werelderfgoedlijst van UNESCO.

Mesa Verde N.P., Cliff Palace

Park ligt op 60 km van Durango, dus nadat we verschillende uitzichtpunten hadden bekeken waren
we redelijk snel in Durango. Wederom gegeten bij een brouwerij, Carver Brewing Co. en ook dit was
weer geslaagd.

Morgen "moeten" we om 6 uur op. We gaan met een hysterische trein van Durango naar Silverton.

Het was vandaag wisselend bewolkt, met maxima van 21 graden.
Gelopen bijna niet.
Gereden: 310 hele mooie kilometers.

Iedereen een mooie zonnige zaterdag toegewenst!

1. Petra:
    Prachtig
  2. Adrie:
    21 september 2019
    Geweldig !! Mooie foto's weer.
  3. Helmie:
    21 september 2019
    Wahaha, je zal historische treinreis bedoelen, maar wellicht wordt het hysterisch...lol
  4. Henny Thesing:
    21 september 2019
    Wat hebben jullie weer een fantastische route uitgezocht.
    Mooie voortzetting!
  5. Patricia:
    Geweldig mooi weer 😍😍
    En wat voor treinreis?? Hahaha
  6. Madelon Coolen-Griekspoor:
    22 september 2019
    Jullie maken weer een mooie reis! Leuk dat we weer mee mogen reizen.
    Ben inderdaad ook benieuwd hoe de hysterische trein eruit ziet.🤣🤣🤣