Durango & Silverton Narrow Gauge Railroad

21 september 2019 - Durango, Colorado, Verenigde Staten

Goedemorgen,

Vandaag een koele start van de dag: +1 graad (om 7 uur), een lekker fris begin dus.

De twee kilometer naar het station van de Durango & Silverton Narrow Gauge Railroad (D&S NGRR)
lopend gedaan. Iemand in ons gezelschap had vesten, jassen, sjaal en handschoenen aan omdat ze niets
gewend is. Om kwart voor 9 vertrok de trein naar Silverton.

De spoorlijn is in 1882 in gebruik genomen om zilver- en gouderts vanuit de bergen naar Durango
te brengen voor verwerking. In 1968 was het laatste transport.
Sinds 1982 is de spoorlijn in gebruik als toeristische trekpleister.
Lengte is 73 km en een enkele reis duurt 3,5 uur en er wordt 2x gestopt om water te tanken.
De wagon waarin wij plaatsten hadden gereserveerd is gebouwd in 1880. Tot zover deze les.

Loc

Dit was erg leuk om te doen! Het gebied waar je doorheen gaat is weer fantastisch, nu mede door
de bomen die herfstkleuren beginnen te krijgen.
In Silverton heb je ruim 2 uur voordat de terugweg begint. Die tijd hebben we gebruikt om wat te
eten, samen met 4 bejaarde Amerikanen aan een tafel. Was erg leuk trouwens.
In Silverton is ook alleen main street verhard. De rest van de straten is gewoon gravel en stuift lekker.

Terug in Durango hebben we een heerlijk biefstukje gegeten, met een klein toetje.

Enorme toet, maar wel lekker

Temperatuur van 1 tot 21 graden, zonnig.
Gelopen: 6 km
Gereden: 0, maar 146 km met de trein

Morgen volgt een verplaatsing naar Santa Fe, de hoofdstad van New Mexico

PS we hebben ook weer wat video's toegevoegd

1. Helmie:
    22 september 2019
    Ontzettend leuk om te zien. mooie foto's
  2. Jan:
    22 september 2019
    Jullie zijn echt terug in de tijd geweest, erg leuk, maar ook spannend zo dicht langs een afgrond te rijden.
  3. Noëlla:
    Super foto's weer.