Ouray, Colorado

19 september 2019 - Ouray, Colorado, Verenigde Staten

Goedemorgen!

Vandaag een dagje rond Ouray. Geen ontbijt in het hotel, dus lekker buiten de deur gegeten.

Toen naar de Box Cañon, een smalle kloof waar een rivier doorheen rost. Maar voordat we
dat gingen bekijken, dachten we dat het handig zou zijn om daar de Perimeter Trail rondom
Ouray te beginnen. Een wandelpad dat helemaal om het stadje heen loopt.

Helaas was dat iets teveel en na 3,5 uur vonden we het wel mooi geweest, mede door het
hoogteverschil. We wilden ook het voetje van Isabel niet slopen, maar het ging op zich prima.
Geen pijn. De komende dagen worden geen wandelingen gemaakt, dus daarna verwachten we
dat alles weer ok is.

De Box Cañon was leuk om te zien, niet spectaculair. Op papier wel: 87 meter hoog, maar het
water valt door een soort tunnel waarvan je niet veel ziet. Maakt wel een hoop kabaal.

Box Canon

Ouray ligt trouwens op een hoogte van 2375 meter, waardoor je tijdens het klimmen rustig
aan moet doen, anders loop je na 10 meter al te hijgen als een oud postpaard.

Vanavond lekker gegeten bij de Colorado Boy Southwest Pub. Aanrader voor wie hier nog
eens komt. En lekker makkelijk, recht tegenover ons hotel.

Vandaag was het wisselend bewolk, met hier en daar een spetter en max. 28 graden.
Net geen 11 km gewandeld
en 0 kilometer gereden

De route

Morgen gaan we via Mesa Verde National Park naar Durango.

We hopen dat jullie het tot nu toe leuk vinden. Wij in ieder geval wel!

Ps. we hebben ook een video van Delicate Arch geplaatst. Na openen even kijken of ie op 1080p staat
en even op Full Screen zetten natuurlijk.

1. Petra:
    20 september 2019
    Spectaculair de video. Leuk om alles te lezen.