Eerste dag in Bryce Canyon

19 september 2023 - Panguitch, Utah, Verenigde Staten

Vanochtend zat het ijs op de autoruiten🥶

Planning vandaag was om het redelijk rustig te houden. We reden dan ook rond half 10
naar het park, maar eerst nog even bij Ruby’s General store rondgekeken.
T-shirt en sweater gescoord. Volgende stop was het visitor center, waar het gezellig druk was.

Besloten om de Queens Garden Trail te gaan lopen en via de Navajo Loop terug naar boven te gaan.
Je loopt hier andersom dan we gewend zijn in bv Oostenrijk. Eerst afdalen in de Canyon en dan weer
terug naar boven. Je begint bij Sunrise Point en komt weer boven bij Sunset Point.
Dit was ongeveer 5 km, maar door het hoogteverschil ben je 2-3 uur bezig.
Duurde nog wat langer, omdat je foto’s blijft maken. Het is hier fantastisch 😻

Bryce Canyon

De combinatie van kleuren is erg mooi. Het rood, geel, oranje van de rotsen met het groen
van de bomen tegen een diepblauwe lucht is prachtig. Zie de foto’s.

Na de wandeling nog langs een aantal uitzichtpunten gereden. Ook weer erg mooi.
Beesten gezien: Mule Deer, Turkey Vulture (gier), miljoenen chipmunks, Steller’s Jay,
da’s een mooie blauwe vogel.

Al met al een lekker dagje bezig geweest en weer genoten van alles.
Bryce blijft ons toch weer verbazen, ondanks dat dit onze zesde keer is hier.

Planning voor morgen is er nog niet, maar we gaan zeker weer genieten hier.