Yellowstone NP dag 2

12 september 2023 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Goedemorgen,

Wat eerder opgestaan om misschien wat drukte te ontlopen.
Helaas, dat mocht niet baten. Weer in de file om het park in te komen.

Als eerste naar Norris Geyser Basin gegaan. Net zoals het gebied rond Old Faithful is het hier
een en al vulkanische activiteit. Heel veel geysers, waaronder een van de grootste ter wereld.
Deze heet Steamboat Geyser en kan tot meer dan 90 meter hoog spuiten. Eind augustus voor
het laatst uitgebarsten, maar is niet voorspelbaar. Van 4 dagen tot 50 jaar tussen de uitbarstingen.
Lekker ruime marge dus.

Yellowstone, Steamboat Geyser

Dit gebied ziet er erg mooi uit met veel kleuren en overal waar je kijkt zie je stoom uit de grond komen.
Er hangt hier ook overal een zwavel lucht.

Yellowstone, Norris Geyser Basin

Hierna hebben we de noordelijke “loop” van het park gereden.
De hoofdwegen van het park zien er uit als het cijfer 8, dus ons rondje was de
bovenkant van de 8.
Om een idee te geven: als je de 8 buitenlangs rijdt, ben je 7 uur bezig om helemaal rond te rijden.

Mooie uitzichtpunten. Je komt ook langs de Grand Canyon van Yellowstone.
Errug mooi gebied met oa een waterval van 100 meter hoog.

Yellowstone, Lower Falls

Onderweg naar de uitgang liep alles weer vast omdat er een paar Bizons langs de weg stonden.
Mensen stoppen gewoon midden op de weg om foto’s te maken. Ze hadden zeker nog geen bizons gezien.
Kostte meteen weer drie kwartier extra.
Gelukkig hoeven we nergens heen. We hebben vakantie en geen haast.

Morgen gaan we nog weer een ander gebied bezoeken met ook weer verschillende
geothermische activiteiten.

Vandaag was het tot 24 graden met mooi helder af en toe bewolkt weer.