Richting Yellowstone

10 september 2023 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Howdy folks,

Vanochtend, na een wederom simpel ontbijt, rond half 10 vertrokken uit Twin Falls.
Het was prettig koel met 64F, ofwel 18 graden.

Eerste stop, na 140 km, was het Craters of the Moon National Monument.
Hier konden we meteen onze National Park Pass die we in Februari al hadden gekocht gebruiken.
Craters is een gebied in Idaho vol met zwarte versteende lava.
Ontstaan vanaf zo’n 15000 jaar geleden. Laatste uitbarsting was 2000 jaar geleden.

Craters of the Moon

Hier hebben we de scenic rondrit gedaan en onderweg meerdere keren gestopt op mooie
uitzichtpunten. Ook een paar korte trails gelopen, waaronder een die naar de top van een
heuvel gaat. De Inferno Cone. Boven heb je dan een 360 graden uitzicht over het park. Heel mooi.

Craters of the Moon

Totaal is de autorit daar maar 11 km. Het gebied is veel groter, maar daar kom je als toerist niet.

Hierna nog drie uur rijden naar West Yellowstone. Onderweg nog regen gehad (zijn ze gek geworden)
Rond half zes bij het hotel aangekomen. Hadden geen info dat we al van tevoren hebben betaald,
maar na een telefoontje was dat weer geregeld.

We zitten 8 minuten van het plaatsje af en 10 minuten van de ingang van het park.
West Yellowstone ligt in Montana, dus ook al weer de derde staat die we bezoeken.

Lekker gegeten bij The Buffalo Bar.

The Buffalo Bar

Temperatuur tot max 28 graden.
Gereden: 467 km

Sterkte in de nieuwe werkweek.