Door naar Grand Teton NP

14 september 2023 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Hallo volgers,

Maar eens wat later opgestaan. Uitslapen tot 7 uur🙄
Alles weer ingepakt en op pad naar Grand Teton.

Wel weer naar Yellowstone, want dat is dan toch de mooiste route naar Grand Teton.
Dus via de zuidelijke loop en Hayden Valley gereden.
In Hayden Valley weet je ook zeker dat je in ieder geval een lading Bizons zult zien.

En die waren er ook. Eentje kwam op z’n gemak recht naar ons toelopen.
Dan krijg je toch we een beetje de kriebels als zo’n groot monster op je afkomt.
Liep vlak langs het toilet waar Isabel net af kwam. (zo’n natuurtoilet)

Yellowstone, Bizon met hoge nood

Bij een volgend uitzichtpunt hebben we een Bald Eagle gezien, helaas geen foto want
was te ver voor een foto met de telefoon. Wel met de grote camera en telelens.

Nog bij een pruttelend, borrelend en dampend gat gestopt en doorgereden naar Yellowstone Lake.
Verschillende stops gemaakt en steeds weer staan kijken naar overdonderend mooie natuur.

Yellowstone Lake

Als je dan Yellowstone uit rijdt ga je eigenlijk meteen door in Grand Teton NP.
En daar hebben we onze eerste beer ooit gezien👍😎

Wat hier meteen opvalt zijn de enorme bergen die je aan de overkant van een meer ziet liggen.
Park is vernoemd naar de berg met dezelfde naam. Dat is ook de hoogste berg: 4199 meter hoog.

Grand Teton

Doorgereden naar ons hotel in Jackson, waar we rond half 5 aankwamen.
Ook hier weer grote wegwerkzaamheden waardoor het hele dorp vast stond.
Hebben wij weer. Benieuwd hoe dat morgen gaat als we het park ingaan.

Wij hebben weer een mooie bijzondere dag beleefd.