Hiken in Moab

17 september 2019 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Good morning,

Vandaag twee wandelingen gedaan. 's Ochtends de Hidden Valley Trail, net ten zuiden van Moab.
Mooi, maar de eerste kilometer pittig door een steile klim. Over een afstand van 800 meter,
klim je bijna 200 meter. Steilste stuk: 44% helling, maar erg mooi.
Daarna vlak en door een hidden canyon, vandaar de naam, die je alleen vanuit de lucht kunt zien.

Hidden Valley Trail

Onderweg naar de volgende trail, de Grandstaff Trail, die aan de andere kant van Moab ligt, lunch
gehaald en een heerlijk bak koffie (echt waar) bij een lokale koffiebrander.

Ook de Grandstaff Trail was erg mooi en pittig door de stukken waar je echt even moest klauteren.
Je stak ook verschillende keren een beek over met alleen hier en daar stenen om op te stappen.
Met gympen houd je de voetjes hier niet droog. Gelukkig hebben wij waterdichte wandelschoenen.

Op de terugweg verstapte Isabel zich, waardoor ze nu even met een pijnlijke voet zit.
Lijkt verder mee te vallen. Geen zwellingen en blauwe plekken en zo. We houden het in de gaten.
Morgen een auto dag, dus ze kan het even laten rusten.

Totaal een kilometer of 15 gelopen/5 uur, bij temperaturen van rond de 30 graden met bewolking.
Omdat alles hier dicht bij elkaar ligt, maar 50 km gereden.

Morgen een wat langere rit omdat we via toeristische routes naar Ouray in Colorado gaan.

Fijne dag allemaal en groeten uit Moab.

1. Edith:
    18 september 2019
    Ga je mij nou nadoen ;-)? hopelijk heb je niet al teveel pijn. Sterkte er mee. Duimen dat het snel weer beter gaat. Dikke knuffel.
  2. Yvonne Kathmann:
    18 september 2019
    Hoop dat het beter gaat met het voetje dat kun je niet hebben daar!
  3. Noëlla:
    18 september 2019
    Na het verwijderen van duizenden mailtjes doet mijn outlook het weer. Zijn weer mooie foto's. Sterkte met je voet Bel. Ik hoop dat het allemaal mee valt.